Redizajn portala Rijeka.hr – korak dalje u transparentnosti

Grad Rijeka je tri puta, u istraživanju koje je na svih 576 jedinica lokalne i regionalne samouprave provela Udruga GONG u suradnji s Udrugom gradova, a financirala Europska komisija, proglašen najtransparentnijim gradom u RH zahvaljujući količini javno dostupnih sadržaja na gradskim portalima, razvoju dvosmjerne komunikacije i poštovanju pravila i propisa koji u cilju imaju povećanje transparentnosti rada javnih uprava. Ti rezultati postali su na specifičan način obvezujući za vodstvo Grada i službe koje sudjeluju u razvoju transparentnosti, stoga smo nužnost redizajna gradskog portala www.rijeka.hr morali sagledati s obzirom na ovu činjenicu.

U razmišljanju kako kroz projekt redizajna portala napraviti iskorak s mjesta na kojem kao najtransparentniji grad već jesmo, i kako taj projekt izmjestiti iz samo riječkih okvira i proširiti njegovu vrijednost, uzeli smo u obzir različite aspekte ove teme: trendove razvoja web portala, specifične potrebe za uštedama ne samo u riječkom proračunu, nego u lokalnim proračunima uopće, svjesnost da je suradnja javnih uprava daleko važnija od njihove kompetitivnosti…. Povrh svega, razmišljali smo kako tako širok spektar i veliku količinu informacija koje su sada objavljene na www.rijeka.hr portalu bolje organizirati, sistematizirati, učiniti korisnijima za građane, i u konačnici, zaključili smo da riječki rezultat u istraživanju o transparentnosti može postati lako dostižan i za sve ostale gradove i općine ukoliko kroz ovaj specifični projekt kompetitivnost bar nakratko zamijenimo suradnjom.

Prvi korak bio je razmisliti o sustavu za upravljanje sadržajem koji bi bio dostupan svima. Dosadašnje rješenje gradskog portala bilo je bazirano na komercijalnom rješenju, autorskom sustavu za upravljanje sadržajem (iSite) te nas je u kontekstu bilo kakvih izmjena ili poboljšanja vezivalo za tvrtke koje su dobavljač ili izrađivač tog sustava. Kako su se tijekom godina za specifične gradske projekte pojavljivale potrebe izrade zasebnih stranica ili podstranica na osnovnom portalu, te manje projekte smo izrađivali i vodili samostalno koristeći ljudske resurse gradske uprave i open source sustav za upravljanje sadržajem koji nam je bio dostupan i u kojem dio zaposlenika uprave zna raditi, točnije WordPress. Stoga je pitanje koje smo si postavili bilo logično: može li velik i kompleksan sajt kakav je portal najtransparentnije gradske uprave u Hrvatskoj funkcionirati na WordPressu? WordPress zajednica je velika, i u Hrvatskoj broji mnogo članova, a mi smo odgovor na ovo pitanje potražili od Emanuela i Lucijana Blagonića iz agencije Blagonić Brothers, te Zorana Ugrina kao suosnivača prve hrvatske tvrtke specijalizirane za WordPress – Tailored Development.

Oni su ujedno i jedni od pokretača WordPress zajednice u Hrvatskoj (www.wpcroatia.com), iskustvo rada u WordPresu im je impozantno, stoga nas je njihov pozitivan odgovor na naše osnovno pitanje poveo u buduću suradnju. Zatražili smo informativnu ponudu, na bazi te ponude pokušali smo sagledati dodatne mogućnosti, komunicirali smo o važnosti LOTUS istraživanja, doznali o njihovoj participaciji upravo u tom istraživanju, dogovorili mogućnost podjele WordPress kôda izrađenog za potrebe portala Grada Rijeke (predložak sa pripadajućim datotekama: HTML, CSS, PHP, Javascript) sa open source zajednicom kako bi ga bilo tko mogao preuzeti i u njemu dizajnirati stranicu neke druge javne uprave, grada ili općine.

Razgovarali smo o tome s GONG-om i informativno s operativnom razinom Udruge gradova.  Izrazili su spremnost uključivanja u ovaj projekt, a složili smo se oko važnosti inzistiranja na transparentnosti u vođenju cjelokupnog projekta, dogovorili smo i postavljanje ovog bloga te smo u konačnici, nakon svih raspravljenih tema i dodatnih zahtjeva s naše strane, sklopili ugovor s tvrtkom Tailored Development temeljem Naputka o nabavi roba, radova i usluga za što je Zavod za informatičku djelatnost zatražio i dobio suglasnost gradonačelnika. Vrijednost ugovora potpisanog za ovaj cjelokupni posao je 188.025,00 kn + pdv. A posao treba biti završen do kraja godine odnosno početkom 2016. kada planiramo objaviti izmijenjeni rijeka.hr sajt.

Ušli smo u proces ovih dana. Atmosfera u uredu je radna i pozitivna. Jučer smo kontaktirali Udrugu gradova i predložili da se već u ovaj u proces planiranja uključe gradovi koji to žele jer će kôd kasnije biti dostupan svima, a konačno rješenje novog weba tim bolje što je više inputa dobiveno u pripremnoj fazi.

Ujedno, na stranicama E-konzultacija postavili smo anketu za građane u kojoj želimo sagledati njihova iskustva i potrebe kao korisnika gradskog portala. Tom anketom ujedno želimo provjeriti koliko smo s obzirom na gradski web transparentni u očima građana, što možemo bolje, u kojim segmentima i na koji način. Sve te informacije u pripremnoj su fazi izuzetno vrijedne. Znamo, bit će puno posla na ovom projektu sve do kraja godine, al cijela naša Služba radi punom parom, i s guštom.

2 misli o “Redizajn portala Rijeka.hr – korak dalje u transparentnosti”

  1. Pa vi niste normalni. Šta radi informatički odjel Grada Rijeke sa tim silnim zaposlenima ako nemože napraviti jedan najobičniji web nego se to masno plaća novcia kojih i tako nedostaje?

    1. U Gradu Rijeci, kako u Zavodu za informatičku djelatnost tako i u Službi za odnose s medijima i on-line komuniciranje Ureda Grada, postoje stručni ljudi koji mogu izraditi Internet portale i vezane usluge.

      Recentni su primjeri:
      http://penzici.rijeka.hr/,
      https://e-usluge3.rijeka.hr/apex/f?p=101:2:0::NO:::,
      https://e-usluge.rijeka.hr/2/eUred/, http://www.rijekaepk.eu/en/.

      Zaposlenici Zavoda za informatičku djelatnost obavljaju čitav niz stručnih radnji koje omogućuju da složena informatička infrastruktura Grada bude na raspolaganju svim korisnicima u Gradu ali i onima iz komunalnih društava i ustanova 0-24h, sedam dana u tjednu tijekom čitave godine što uključuje više od 30 fizičkih poslužitelja, preko 90 virtualnih poslužitelja na Microsoft i Linux platformi, sustave za pohranu s više od 30TB podataka, preko 1000 PC-a, više od 20km komunikacijske infarstrukture, više od 50 različitih infomacijskih i geo-infomacijskih sustava uspostavljenih na različitim Oracle i Microsoft SQL bazama podataka.

      Uz takav obim poslova i konstatno smanjivanje broj zaposlenih, trebalo bi biti jasno da se u dijelu poslova, pogotovo u kompleksnim projektima kakav je rijeka.hr portal, moramo osloniti na usluge vanjskih izvršitelja ( tkz. „outsourcing“) što je slučaj i u ovom konkretnom projektu kojem je predmet uspostava novog portala http://www.rijeka.hr, kao jednog od najobimnijih portala jedne jedinice lokalne samouprave u RH. Zahvaljujući, između ostaloga, količini informacija objavljenih na tom portalu, Rijeka je tri puta proglašena najtransparentnijim gradom u Hrvatskoj.

      Upravo zato smo napravili korak dalje i u okviru nužnog redizajna omogućili dodatnu vrijednost projekta uspostavom na open source platformi i stavljanjem na raspolaganje cjelokupnog kôda koji će se izraditi za Rijeku kao najtransparentniji grad. Na taj način svi ostali gradovi i općine koji to budu željeli moći će koristiti ovo rješenje za podizanje razine svoje transparentnosti u domeni količine i organizacije objavljenih informacija, dokumenata i podataka na svom webu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *