Radionica s građanima Rijeke

U utorak, 16. 6. 2015. u prostorima grada Rijeke održana je radionica s građanima vezana uz redizajn gradskog portala. Na radionicu su se mogli prijaviti svi zainteresirani građani te se uključiti u raspravu oko problema trenutne internet stranice, kao i prvi čuti o nekim rješenjima koja planiramo implementirati na novoj stranici.

Građani su se na radionicu mogli prijaviti nakon što su za to iskazali interes u anketi koju smo provodili za potrebe redizajna gradskog portala. Svakome smo poslali email s informacijom o radionici i njenom trajanju, te uputom kako se prijaviti. Inicijalni je interes iskazalo 30-ak građana, a na radionicu je došlo njih troje.

Već kroz analizu odgovora na anketu dobili smo dobar uvid u ono što građane zanima te što ih smeta na trenutnoj internet stranici. U jučerašnjem razgovoru s građanima saznali smo i praktične primjere vezane uz sadržajne nedostatke na trenutnoj stranici i nedovoljno dobro strukturirane podatke. To utječe na zadovoljstvo građana prilikom korištenja stranice, ali i nemogućnost pronalaska traženih informacija.

Rijeka.hr ne bi trebala obuhvaćati toliko vijesti o svakodnevnim događanjima u gradu, smatraju građani te u novoj iteraciji stranice svakako manji fokus stavljamo na novosti, a veći na važne informacije koje građanima trebaju (servisne informacije, radovi na cestama, puknuće vodovodnih cijevi i sl.) i na teme koje uključuju građane u rad uprave (brzi linkovi na komunikaciju s upravom, na e-konzultacije, na sudjelovanje građana u planiranju proračuna i sl.). Veći dio novosti će biti prebačen na portal MojaRijeka.hr kojeg građani doživljavaju kao informativni portal.

Fokus na sadržaj

Također, postoji određena količina informacija koja je građanima važna (ovisno o tome koja ih tematika zanima). Tako će, primjerice, za vrijeme upisa u dječje vrtiće više građana tražiti tu informaciju, što ćemo uzeti u obzir te je učiniti vidljivijom kako na naslovnoj stranici, tako i na stranici pojedine teme. Nekim je građanima važno da im se prezentiraju sve informacije o pojedinoj temi. Tako će budućem poduzetniku biti važno koje sve korake treba proći prije i za vrijeme otvaranja firme. To će se pokušati riješiti izradom vodiča po temama, što je sadržaj koji trenutno ne postoji na internet stranici ali će se pripremiti za novu stranicu.

Dodatno, veći fokus treba staviti na servisne informacije: kontakt osobe (koje su odgovorne osobe za specifični problem, što sada nije slučaj), adrese, radno i uredovno vrijeme… Te su osobe građanima na usluzi i želimo bolj povezati obje strane. Definiranjem kontakt osoba po pojedinim temama izbjeći će se trenutni problemi “šume informacija”, gdje građani ne znaju kome se trebaju obratiti pa se obraćaju krivim osobama. S druge strane, gradski će službenici biti manje opterećeni time što će ih kontaktirati samo s pitanjima u njihovoj nadležnosti.

Razgovor s građanima

Ova je radionica bila prilika da se građani upoznaju s timom koji se bavi uređivanjem sadržaja na gradskom portalu, a timu je bilo drago da iz prve ruke može saznati konkretne probleme svojih sugrađana. Iako svjesni određenih problema, svima je cilj da nova internet stranica bude kvalitetna tako da objava sadržaja bude jednostavnija, a pretraga sadržaja bezbolnija.

Na kraju radionice iskoristio sam priliku da prisutnim građanima prezentiram wireframeove s prijedlogom rješenja jednog dijela nove informacijske arhitekture.

Osobno mi je bilo drago da su se građani odazvali na poziv da prisustvuju ovoj radionici. Naravno da bih volio da je bilo više prijavljenih, no i ovo je korak u pravom smjeru i prilika da u međusobnom razgovoru pokušamo doći do zajedničkog rješenja. Neovisno o tome što smo većinu strukturalnih problema riješili i prije ove radionice (kroz analizu stranice i sadržaja), drago mi je da su se građani uključili i objasnili koji su njihovi problemi. Na taj način možemo veći fokus staviti na te dijelove nove internet stranice.

Jedna misao o “Radionica s građanima Rijeke”

Komentari su zatvoreni.